تاریخ خبر: کد خبر: 549

اختصاصی قاصدنیوز / سخنرانی منتشر نشده ای از شهید دکتر مصطفی چمران

مدیرانِ پس از ظهور باید بتوانند کشور و منطقه ای از دنیا را اداره کنند

این313 نفری را که ذکر می کنیم کادر های حضرت اند، به آن معنی نیست که طرفداران او فقط همین تعداد باشند. این ها کادر هایی هستند که از یک طرف بزرگترین فرماندهان خواهند بود مثل فرماندهان غیور و قهرمانی که شما دارید، و از طرف دیگر مجتهد در علم و دین، متقی و زاهدهایی خواهند بود که مثل علی (ع) هنگام شب چنان ضجه می زنند و اشک می ریزند که بیهوش می شود.

مدیرانِ پس از ظهور باید بتوانند کشور و منطقه ای از دنیا را اداره کنند

به گزارش قاصدنیوز، عارف مجاهد شهید دکتر مصطفی چمران دوهفته قبل از شهادت خود سخنانی را به مناسبت نیمه شعبان سال 1360 در قرارگاه مقدم لشگر 16زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایراد نمودند.

 

شهید چمران در این سخنرانی به بیان برخی از شرایط و ویژگی های یاران امام عصر(عج) در دوران پس از ظهور حضرت می پردازد.

 

متن این سخنرانی با اندکی تخلیص بدین شرح است.

 

*   *   *

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین

 

بنده میلاد امام دوازدهم حجه بن الحسن العسکری امام مهدی(عج) را به همه مسلمانان جهان، به ملت ایران و به خصوص به رزمندگان جبهه حق و باطل تبریک می گویم و امیدوارم که این مبارزات در این انقلاب بزرگ طلیعه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی ما و تسریع ظهور حضرتش باشد.

 

هنگامی که ما تبریک می گوییم، تبریک مراحل مختلفی دارد، برای چه چیز تبریک می گوییم؟ ما آمده ایم برای چیزی تبریک بگوییم که بزرگترین ایده ال بشری است، که خواسته همه امت ها و همه ملت ها و همه ادیان و حتی مارکسیست ها است، که همه منتظر یک جامعه ایده ال بشری هستند تا در آن جامعه ایده آل بشری ظلم و ستم از بین برود و عدل و حق مستقر می شود و حکومت واحد جهانی به وجود می آید. ایده آلی است بسیار بزرگ، بسیار عمیق که از روزگاران نخستین تاکنون متفکرین دنیا، همه مصلحین بزرگ، برای رسیدن به چنین جامعه ایده آل بشری فعالیت کرده اند و کوشید اند و ما هم در چنین راهی قدم برمی داریم.

 

من بسیار خوشوقتم که برای تبریک، بزرگترین ایده آل بشری، در جمع براداران حضور پیدا کرده ام. برادرانی که سربازان امام زمان به شمار می آیند و این کلام چقدر پر معنی و عمیق است. افتخار می کنم که بین این سربازان، بین برادرانم، در پیروزی های بزرگی نصیب انقلاب و ملت ما نموده و به امید خدا روزی در سایه این فداکاری ها و شهادت ها و استعدادهایی که از این لشکر و رزمنده های دیگر به ظهور رسیده شاهد باشیم که رژیم منحوس صدام سرنگون شده و پرچم مقدس اسلام بر سطح زمین به اهتزاز درآید و جمع شده ایم تا چنین روز بزرگی را تبریک بگوییم به امید آن روز که مدینه فاضله ای بوجود می آید و در این مدینه فاضله عدل و حق مستقر می شود و ظلم وفساد ریشه کن می گردد.

 

اجتماع ایده آل بشری دارای مشخصاتی است. همچنان که ذکر کرده اند در این اجتماع جنگ از بین خواهد رفت. زیرا حتی بر اساس فلسفه مارکسیست ها جنگ و نزاع در اثر اختلاف طبقات بوجود می آید در آن روز طبقات از بین می رود و دیگر طبقه ای باقی نمی ماند  و آنجا که طبقات از بین رفتند در نتیجه تضاد و تناقض  از میان برداشته می شود و لذا دیگر جنگی وجود نخوهد داشت.

 

شهید مصطفی چمران و شهید فلاحی

 

البته این حرف که می زنم که جنگ وجود ندارد، شاید به مذاق ارتشیان ما خوش نیاید زیرا شغل آنان جنگ است اما می خواهم بگویم روزی که امام مهدی(عج) ظهور بفرمایند، جنگ و دفاع از حق و وطن و مبارزه با کفر و جهاد در راه حق از بزرگترین و قدسی ترین کارهایی است که در این جهان وجود دارد را به هیچ وجه من الوجوه نباید کسی در ذهن خود بپروراند، از آنجا که زمان امام مهدی(عج) جنگ وجود نخواهد داشت، بنابراین چه ضرورتی دارد که ارتشی وجود داشته باشد و سربازانی تربیت شوند و برای استقلال کشوری بجنگند. همچنان که گفته می شود شما باید سربازان امام زمان باشید تا استقرار حکومت جهانی واحد بجنگید تا چنین حکومتی بر دنیا مستقر شود. آنگاه دیگر احتیاجی به جنگ و مبارزه نخواهد بود، زیرا عشق، محبت، حق و عدل مستقر خواهد شد....

 

... به دنبال این مقدمه می خواهم بگویم که اصلا رسالت انبیا به خصوص رسالت نبی اکرم(ص)، ایجاد انسانی است، صنع انسانی است که از حالت لجنی خود را به حالت خدایی تبدیل کند، ما ارزشی را که برای انسان ها قائل هستیم به اندازه تسلطی است که بر هوای نفس خود دارند. یعنی به اندازه ای که از زندگی مادی خود جدامی شود و بر هوی و هوس مادی خود مسلط می شوند و جنبه خدایی پیدا می کنند، به همان اندازه این انسان ها ارزشمند هستند. شما انسانهایی را می بینید که در درجات حیوانی قرار دارند، از خود اراده و اختیاری ندارند، غرائز بر آنها حکومت می کند، هوی و هوس آنها را به هر طرف می کشاند، آنها حیوان هایی بلا اراده هستند که براساس جبر تاریخ به این طرف و آن طرف در حرکت اند و هیچ مشأ اثر نمی توانند باشند، و در مقابل انسانی را پیدا می کنید مثل علی(ع)، انسانی که از تمام قید و بندها آزاد شده، انسانی که برهواهای نفس خویش تسلط کافی یافته است، انسانی که فقط به خدای بزرگ می اندیشد و فقط خدای را می خواهد و فقط به سوی او در حرکت است، انسانی که مختار مطلق است، انسانی که آزادی او به حد بی نهایت رسیده است.

 

بنابراین می بینید انسانی که در درجات مادی پست حیوانی قرار گرفته است و انسان دیگری که به اعلا درجه انسانیت صعود کرده است و به جایی رسیده است که جز خدا نمی بیند و جز خدا را نمی خواهد. انسانهای دیگر در این سیر از آن انسان لجنی تا این انسان خدایی گسترش پیدا می کنند. پس به اندازه تسلطی که به هوای نفس خود دارد در نقاط مختلف این خط قرار گرفته است. خوشا به حال کسانی که در این سیر و در این مدار در درجات اعلاتری قرار گرفته باشند.

 

بنابر این رسالت انبیا به طور کلی صعود وعروج یک انسان لجنی از سطح مادی خود به انسانی است. خدایی علی وار که جز خدا نبیند و جز خدا نخواهد بود. همه ادیان و مسلک های خدایی برای این آمده اند که این انسان لجنی را به انسان خدایی مبدل کنند و بزرگتر و مقدس ترین این مکتب ها، مکتب اسلام است و ما به این مکتب بزرگ افتخار می کنیم.

 

چون فرصت کم است خلاصه می گویم و آن اینکه این رسالت مقدس برای آنکه انسان لجنی را به انسان خدایی مبدل کند نمونه هایی در مقابل ما قرار داده است. اولین آنها، علی(ع) است. بزرگ مردی را که به عنوان نمونه برای شما شاهد آوردم. رسالت مقدس اسلام ما می خواهد بگوید نمونه اسلام و نمونه انسانیت علی(ع) است. درست است که نمی توانید علی باشید ولی به دنبال او بروید و شیعه علی باشید. این نمونه مکتب است که اسلام به جهانیان ارائه داده است اما متأسفانه می دانید که علی(ع) در زمان خود نتوانست این مکتب مقدس را پیاده کند زیرا مردم روزگار او به درجه استعداد و پذیرش این مکتب مقدس و عدل علی نبودند، نمی توانستند عدل علی را هضم کنند. تصور نکنید که فقط بزرگان و مسئولین کشوری مسئولند. همه انسان ها در درجات مختلف مورد آزمایش و امتحان خدایی هستند و هر یک به نوبه خود آمادگی پذیرش برای این مکتب مقدس از خود بروز می دهند و همه انسانها در هر درجه و هر مقامی باید بکوشند که خود را آماده ظهور امام زمان(عج) و سربازی او نمایند و این کار ساده ای نیست.

 

شهید مصطفی چمران ارتش

 

 در زمان علی بعد از وفات نبی اکرم ، کسانی که طرفدار علی(ع) بودند از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کردند. اکثریت مردم وحتی محرومین و مستضعفین ارزش علی را نمی فهمیدند، با عدل علی نمی توانستند زندگی کنند. عدل علی برای آنها وقتی مفید بود که به منفعت و مصلحت آنها تمام می شد. اما آنجا که این عدل برخلاف مصالح آنان بود، آنها این عدل را دست رد بر سینه اش می زدند و قطع می کردند. شما شاهد بودید که طلحه و زبیر که پرچمداران اسلام بودند و دنبال علی می آمدند برای منافع و مصالح خود خواسته هایی داشتند و هنگامی که علی(ع) براساس عدل و حق خواسته های آنها را نپذیرفت علیه او پرچم مبارزه برافراشتند و جنگ جمل را براه انداختند و خونها ریختند. شما شاهد بودید که چه کسانی با علی مبارزه کردند، کسانی که دم از اسلام می زدند نماز می خواندند، روزه می گرفتند، قرآن را حفظ داشتند اما عدل علی را درک نمی کردند. بنابراین می بینم که علی(ع)، در دوران خویش قادر نشد که این مکتب مقدس را پایه ریزی کند، پیاده کند و عملا در جامعه آن را به همه نشان دهد. علی خود نمونه عدل است، نمونه حق است. زندگی اش، حیاتش، تولدش، شهادتش، راز و نیازهای شبانه اش، نبردهایش همه و همه نمونه است اما اجتماع حاضر به پذیرش حق علی و عدل علی نیست. بنابراین علی به شهادت می رسد.

 

این اولین نمونه ای است که اسلام برای ما و برای مکتب مقدس ارائه می دهد. اما در عین حال نمونه دیگری را نیز در برابر ما قرار می دهد و آن امام زمان(عج) است. این مکتب می گوید اگر چه در زمان علی(ع) این مکتب نتوانست پیاده شود زیرا مردمش شایستگی آن را نداشتند اما مسلما روزی خواهد آمد که مردم پذیرای چنین مکتب مقدسی بشوند و رهبری عالی قدر ظهور خواهد کرد و این مکتب را پیاده خواهد کرد.

 

در زمان امام حسین(ع) کسانی که حاضر می شوند به خاطر مکتبشان به شهادت برسند تعدادشان 72 نفر است. یعنی از تعداد انگشتان دست در زمان علی(ع) به 72 تن ارتقا پیدا می کنند. در زمان امام زمان به 313 نفر می رسد، یعنی سیر صعودی را در راه رشد و تکامل بوجود می آورد. البته این313 نفری را که ذکر می کنیم کادر های حضرت اند، به آن معنی نیست که طرفداران او 313 نفر باشند. این 313 نفر کادر هایی هستند که از یک طرف بزرگترین فرماندهان خواهند بود مثل فرماندهان غیور و قهرمانی که شما دارید، و از طرف دیگر مجتهد در علم و دین، متقی و زاهدهایی خواهند بود که مثل علی (ع) هنگام شب چنان ضجه می زنند و اشک می ریزند که بیهوش می شود. و دعای کمیل که یکی از مناجات ها و راز و نیازهای چنین مرد بزرگی است و هنگام روز می بینید که این مرد متقی و پارسا همچنان با دشمنان می جنگد و عمر بن عبدود را به خاک می اندازد و در صحنه اُحد آنچنان می کند و همچنین دَر خیبر را می کَند و معجزه ها خلق می نماید که برای هیچ کس قابل تصور نیست.

 

امام زمان چنین فرماندهانی می خواهد. فرماندهانی که دارای هر دو جنبه باشند، فرماندهانی که دارای ابعاد مختلف باشند. فرماندهانی که به این تقوا و پاکی و اتحاد نزدیک تر می شوند و از طرف دیگر رجال دین که لباس سربازی به تن می کنند و به صحنه های جنگ می آیند و در کنار برادران سرباز خویش می جنگند این تلفیقی از آنها بوجود می آید.  مدیرانی، رهبرانی و رزمندگانی که هر یک از آنها بتواند کشوری را و منطقه ای از دنیا را اداره کنند و ان شاء الله امروز هچه زودتر میسر خواهد شد.

 

شهید مصطفی چمران ارتش امام زمان

به شما باز هم آیین روز بزرگ میلاد خجسته امام زمان را تبریک می گویم و امیدوارم خدای بزرگ به همه ما سربازان راه حق فرصت دهد که تا آخرین قطره خون خود در راه انقلاب و اسلام بجنگیم. از خدای بزرگ می طلبم که رزمندگان اسلام را علیه کفر پیروز گرداند و از خدای بزرگ می طلبم که شهدای ما را در بهشت ملکوت اعلا درجاتی بالاتر اعطا فرماید و از خدای بزرگ می طلبم که تحت رهبری امام امت، وحدت و یکپارچگی تمام نیروهای رزمنده ما را تامین بنماید.  از خدای بزرگ می طلبم که امپریالیسم و صهیونیسم و دام ها را از صحنه جهان براندازد. و از خداوند بزرگ می طلبم که عمر امام مت ما را طویل بگرداند.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون